FAQ

FAQFAQ

Moet ik verzendkosten betalen?

Leveringen naar een Belgisch adres zijn gratis. Voor leveringen naar Nederland (e.a.,) geldt een verzendkost van 15 EUR.  

Hoe krijg ik contact met Mertens Schoenen?

Voor vragen in verband met de webshop (schoenmaat, betaling, … en dergelijke) kan u ons steeds contacteren per mail op info@mertensschoenen.be of telefonisch op 016/22.17.29 (Mertens schoenen; vraag naar Febe) of op 016/20.20.19 (Classix - Mertens schoenen) en dit van maandag tot zaterdag van 9u30 tot 18 u. Indien u een vraag heeft over uw bestelling, vragen wij u vriendelijk uw bestelnummer door te geven. Indien u toch liever in een fysieke winkel koopt, kan u ook steeds het gewenste paar reserveren om het dan vrijblijvend in de winkels te komen passen (Voor meer informatie, zie ‘Contact’).

Welke betalingsmogelijkheden heeft u?

Indien u een bestelling plaatst in onze webshop, heeft u de keuze uit volgende betalingsmodaliteiten;

-         Maestro

-         Mastercard

-         Visa

-         V-Pay

-         Visa Electron

Is mijn betaling bij uw webshop veilig? Wat is Ogone?

Ogone e-Commerce is een betaaloplossing die ontworpen is voor de elektronische handel. Wanneer u wilt betalen met uw creditcard van Visa of Mastercard kiest u voor deze oplossing. Zodra u heeft aangegeven tot betaling te willen overgaan, leidt de webshop u verder naar de website van Ogone. Ogone e-Commerce verzamelt alle nodige informatie en verwerkt de betaalvraag. Na verificatie van de betaling brengt Ogone ons op de hoogte en leidt u terug naar de webshop.

Wat is Bancontact/MisterCash?

Met Bancontact kan u als houder van een Belgische bankrekening online betalingen uitvoeren. Indien u klant bent bij één van volgende banken (Belfius/Dexia, BNP Paribas Fortis, ING, FINTRO, KBC, CBC, AXA bank en VDK Spaarbank), kan u veilig en eenvoudig aankopen in onze webshop.

 

Hoe kan ik zien of de schoen die ik wens nog in mijn maat voorradig is?

Indien de door u gekozen maat nog voorradig is, dan is het bijbehorende vakje groen gekleurd. Als het vakje van uw maat rood kleurt, dan is de gewenste maat helaas niet meer op stock.

Wanneer mag ik mijn bestelling thuis verwachten?

Onze medewerkers onderwerpen elke bestelling aan een grondige kwaliteitscontrole alvorens deze te verzenden. Wij streven ernaar om elke bestelling binnen de 3 tot 5 werkdagen bij de klant te bezorgen voor leveringen in België. Leveringen naar het buitenland zullen uiteraard langer onderweg zijn.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Indien uw bestelling succesvol is afgerond, ontvangt u een e-mail met hierin de betalingsbevestiging. Het is uiteraard van cruciaal belang dat het door u ingevoerde e-mailadres correct is zodat u uw betalingsbevestiging goed kan ontvangen. Bewaar deze bevestiging goed, aangezien het uw betalingsbewijs is.

Kan een artikel nadat ik mijn bestelling geplaatst heb toch uitverkocht zijn?

Ja, dit is mogelijk ondanks onze inspanningen om dit te voorkomen.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van mijn pakket?

Indien het door u bestelde paar schoenen niet naar wens is, kan u deze retourneren binnen 14 dagen na leverdatum. Wij verzoeken u vriendelijk om het retourfomulier te gebruiken. Dit formulier dient u bij uw zending te voegen. Uiteraard aanvaarden wij alleen geretourneerde artikelen die niet gedragen werden en in originele staat (met alle geleverde accessoires) en verpakking bij ons toekomen. Indien dit het geval is, storten wij het aankoopbedrag (exclusief verzendkosten) zo snel mogelijk terug. Wij raden u dan ook aan om uw artikelen te retourneren met een verzekerde zending, zodat uw pakket niet verloren gaat onderweg. De kosten voor het retourneren worden gedragen door de consument.

Hoe wordt de bestelling bezorgd?

Voor de verzending van onze pakketten, werken wij samen met Bpost.

Ik heb een klacht?

Indien u niet tevreden bent over de ontvangen artikelen of de geleverde service, raden wij u aan om deze klacht zo snel mogelijk aan ons te melden op volgend e-mailadres: info@mertensschoenen.be. Wij streven ernaar om uw klacht binnen de 2 werkdagen te behandelen. Vermeld ook steeds het nummer van uw bestelling, zodat ook wij weten waarover het gaat.

Mogen afgeprijsde artikelen retour gezonden worden?

Afgeprijsde artikelen kunnen niet geretourneerd worden.

Betaal ik verzendkosten voor het retourneren van mijn bestelling?

De kosten voor het retour verzenden van een bestelling worden gedragen door de klant.

Ik heb een bestelling geplaatst/recent ontvangen en nu geven jullie meer korting?

Omdat wij niet op voorhand bepalen wanneer onze uitverkoop van start gaat of wanneer wij onze collectie verder afprijzen, kunnen wij u helaas geen garantie bieden dat onze artikelen later verder afgeprijsd zullen worden. Bovendien heeft u op het moment van aankoop de mogelijkheid om het artikel in kwestie te bestellen, welke wellicht later niet meer op voorraad is.

Kan ik mijn kortingskaart online ook gebruiken?

Op heden is dit nog niet mogelijk en worden deze kortingen enkel en alleen in de winkels verrekend.

Kan ik online betalen met een cadeaubon of waardebon?

Op heden is dit nog niet mogelijk en verzoeken wij u vriendelijk om deze op te kopen in onze winkels.

Hoe nauwkeurig zijn de foto’s?

De foto’s die op de website getoond worden, zijn door één van onze eigen medewerkers gemaakt in een professionele studio. We doen er alles aan om deze zo waarheidsgetrouw mogelijk weer te geven. Uiteraard zijn kleine kleurverschillen mogelijk bij weergave op uw computer. Bij twijfel mag u steeds één van onze medewerkers contacteren op 016/22.17.29 (Mertens schoenen; vraag naar Febe) of op 016/20.20.19 (Classix - Mertens schoenen) en zij zullen u met raad en daad te woord staan.  

Cadeaubon
Koop online een cadeaubon en ontvang hem per email.
Cadeaubon kopen »
Hulp nodig?
Hebt u vragen of ondervindt u problemen op onze site? Ook online willen wij u een top service leveren!
Stel uw vraag »